fredag den 8. juni 2012

Rabarber chilichutney

Jeg elsker rabarber, men jeg er ikke vild med kage, så nogle af havens rabarber måtte bruges til noget andet.
Jeg fandt en super opskrift på rabarber chilichutney, der bare måtte prøves.
Chili og jeg har et stærkt afhængighedsforhold ;-)



Der skal bruge:
  • Ca. 150 g. rabarber
  • 1 rødløg
  • 2 spsk. honning
  • 1 frisk rød chili
  • 2 spsk. hvis balsamico eddike
  • 1,5 tsk. majsstivelse
  • 1 dl. vand
- Skær rabarberstænglerne i ca. 1,5 cm. skrå skiver.
- Skær rødløget i tynde ringe.
- Rist rabarber og rødløg i honningen på en pande.
- Fjerne kernerne fra chilien og skær den i små tern.
- Tilsæt chilien og balsamicoen og lad det simre ca. 1 min.
- Pisk majsstivelse og vand sammen og hæld det på panden.
- Lad det simre til det har en passende konsistens - ca. et par minutter.
- Lad chutneyen køle ned og hæld den herefter på et skoldet glas.

Den smager helt fantastisk som tilbehør til kødretter, og også på en ostemad Ü

Bon appetit!

6 kommentarer:

Mosekonen sagde ...

Hvor ser det lækkert ud.
Må vist prøves og jeg vil også tillade mig at sende linket videre til en af mine sønner, som er storforbruger af chili i alle former. Er sikker på han ville kunne bruge dit indlæg.

Krearier sagde ...

Hej Mosekone - Du skal være mere end velkommen til at sende denne skønne opskrift videre. Ü
Chili putter jeg i stort set alt, sikkert også i retter hvor andre tænker WHAT :D

Mosekonen sagde ...

Jeg er også storbruger af chili, hvidløg og ingefær. Ææælllsker det.
Min søn takker for linket.
God aften til dig og dine kære

Krearier sagde ...

He he - måske du er min madtvilling. Ingen mad uden chili, hvidløg og meget gerne også ingefær!
Nu spiser jeg meget sjældent kødpålæg, for jeg synes ikke det er ret lækkert, men hvis man pifter pålægget op med et frisk fed hvidløg, halåååå så bliver det godt.
Også en god aften til dig ......... og det danske fodboldlandshold ..... :)

Kirsten sagde ...

Uhmmm - jeg æææælsker chutney og har prøvet en del. Men aldrig rabarber/chili. Det lyder skønt!
100000 tak for din kommentar hos mig vedr. mit meget trættende problem :)

Krearier sagde ...

Hej Kirsten - Så må du prøve den, men du skal nok ikke spise den lige inden sovetid. ;-)
Velbekomme :)))

Hav en god søndag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...