lørdag den 11. august 2012

Torvehallerne og Botanisk Have

Vi havde ikke været længe i vores ferielejlighed før end jeg måtte "back to nature" i form af Botanisk Have.
Metroen hjalp os hurtig ind til Indre by (Nørreport), hvor vi tilfældigvis stødte på Torvehallerne, og da jeg længe gerne har ville besøge dem, slog vi et smut forbi. Jeg har ingen billeder der fra, for jeg blev hel perpleks over hvor småt det var, samt at de fleste stande havde lukket mandag i højsommeren. Øhhh .... okaaaay ....

I høj solskin begav vi os til Botanisk Have, hvor vi i roligt tempo gik mod Palmehuset. På vej op af trappen begyndte det at småregne og inden vi nåede ind af døren, var der total skybrud. Helt utroligt som vejret kan skifte!


Mens regnen piskede ind på ruderne, tog vi vindeltrappen op under "taget". Hvis man lider af højdeskræk skal man ikke gå der op, men det lider jeg heldigvis ikke af, så jeg nød bare udsigten. Ü


Vi fortsatte videre til de mange drivhuse, og pludselig var der sommerfugle over alt! Man kunne simpelthen ikke undgå dem, og alligevel hørte jeg en mor sige til sine børn, at der skulle være sommerfugle her, men hun kunne ikke lige se nogen .... Hun burde gå til Louis Nielsen :D


Da vi havde set det vi ville indendørs, holdt regnen op lige så pludseligt som den var startet, så i solskin forlod vi Botanisk Have.
Det skulle vise sig, at det blev en fast begivenhed, at når vi var udendørs så skinnede solen, og lige så snart vi gik ind, så begyndte det at regne .... 


4 kommentarer:

Unknown sagde ...

ej, nogle skønne billeder. Jeg elsker også botanisk have og ville ønske jeg kom der noget mere. :)

Ser ud til at det var en dejlig dag.

Krearier sagde ...

Hej Nanna. :)
Jeg selv havde ikke været der i "100 år" - jeg forstår ikke hvorfor, for der er skønt.
Vi så langt langt fra hele anlægget, så vi skal helt sikkert der ind igen :)

Kirsten sagde ...

Ih altså - du må have en god aftale med vejrguderne ;)
Det er maaaange år siden, jeg har været i Botanisk Have! Tænk... jeg boede i hovedstaden i over 6 år - og vi var der ikke en eneste gang! Måske jeg snart skulle lege turist "over there"....

Krearier sagde ...

Hej Kirsten.
Det var en super god aftale vi havde med vejrguderne ;-)
Jeg tror jeg var i Botanisk Have engang i folkeskolen (stor udflugt fra Fyn til Sjælland inkl. færge :D), og det er ved at være en hel del år siden ....
Haven er gratis at gå rundt i, det er Strøget garanteret ikke :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...