søndag den 23. september 2012

Med Smutti i skoven

Vi har ikke hund, men datterens bedste venindes forældre, der også er blevet nogle af vores bedste venner, har hund, og den lufter vi ind imellem, når dens familie er på tur.
Vi bor i et område med søer og skove alle vegne, så i dag ville vi besøge en skov del, vi endnu ikke har fået udforsket synderligt.
At have en hund med i snor, er godt nok en anden oplevelse, end hvis man går alene.
Jeg fik ikke kigget så meget op eller til siderne. Jeg havde travlt med at følge Smuttis tempo og hendes snuselyst :D


Hun fik færten af et eller andet, og så gik hun ellers i gang med snuden langt nede i jorden, skrabe jord væk osv. Formodentlig en hel normal adfærd for en hund Ü
Det var en super hyggelig gåtur (dog bankede mit hjerte lidt voldsomt, da vi mødte nogle store hunde ....), og jeg vil ikke udelukke, at hun kommer med en anden gang, meeeeeen personligt oplever jeg nu naturen bedre, hvis jeg ikke skal holde styr på en hund.


2 kommentarer:

Mosekonen sagde ...

Nåhhh... Hvor hyggeligt.
Når jeg læser dit indlæg, kan jeg godt mærke et lille stik af savn.
Mangler mine hunde, men Buster har det super godt.
Begge hunde derude har snydt ejerne, så han skal være far til nov.
Små brune labber.... :)

Men at gå tur med hunde er såmænd ikke så svært, men kan godt forstå du følte det belastende første gang, for det handler om tillid til den hund du går med og troen på, at du selv har styr på den.
Skulle du nu have passet den i en uge, ville du med sikkerhed have oplevet, at det blev lettere for hver dag der gik.

Når det så er en andens hund, bliver det endnu mere svært....som jeg oplever det. At ansvaret for en andens hund er noget andet, end når det er ens egen.

Andre hunde og især løse hunde uanset størrelse, kan nogen gange give problemer, men jeg har nu kun oplevet kamp en gang mellem Buster og en anden hanhund i en hundeskov, hvor de åbenbart lige skulle finde ud af, hvem der bestemte.
Heldigvis løser hundene ofte selv deres mellemværende på få min uden nogen af dem kommer tilskade.
En af dem viser underdanighed efter en smule knurren / visen tænder og så er det slut

God morgen hilsen fra Mosekonen.

Krearier sagde ...

Hej Mosekone :)
Jeg ligger flad af grin over Buster og den udkårne. De er bare for seje! :D

Du har helt ret i det du skriver. Jeg er jo hel grøn på området, og Smutti er NR. 1 i familien, så der skulle jo nødig ske noget med hende :)
Jeg oplevede heldigvis, at alle hundeejere var opmærksom på deres egne hunde. En stor en blev skærmet med barnevognen, så jeg trygt kunne gå forbi :D

Øvelse gør mester, og Smutti gik meget fint, så mon ikke hun får lov til at gå en lang tur med mig igen en anden dag ;-)

Hav en god dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...