lørdag den 17. august 2013

Baastrup & Elkjær: Expect no mercy


Baastrup & Elkjær: Expect no mercy, 2013
Journalisten Søren Baastrup og bogens hovedperson Lennart Elkjær, har i fællesskab skrevet: "Den sande historie om manden der sprængte sin bedste ven i luften".
Det var præcis det Lennart gjorde. Måske husker du, at en bil blev sprængt i luften foran Glostrup Hospital i 2003. Jeg husker det i hvertfald.
Lennart voksede op I Ballerup og var en rod - det kan føre alt med sig, og det gør det! 

Nu har jeg læst om Hell Angels (Frich, Morten: Kronvidnet), banden Bloodz (Olav Hergel: Men vi blev onde), og i denne bog om Bandidos.
Nu tror jeg mit behov for biografier om rockere er ved at være fyldt op :)

EXPECT NO MERCY: En rockers erindringer af Lennart Elkjær og Søren Baastrup er en biografi fra Bandidos rockeren Lennart Elkjær, fortalt fra hans topsikrede celle i Vridsløse Statsfængsel. 
I bogen fortæller Lennart om hvordan han blev uofficiel leder af Ballerups underverden, om hvordan han blev optaget i Bandidos midt i rockerkrigen, og om hvordan ham og hans tidligere bedste ven, Mickey Borgfjord, pludselig blev dødsfjender. 
Bogen forklarer også mordet på Mickey, der d. 17. september 2003 blev sprængt i stykker, da han startede sin bil foran Glostrup Hospital. Lennart fik livstid for dette mord. 
Derudover, fortæller Lennart også om livet i fængsel, om fire børn og fire ægteskaber, og om hans troskab til den kriminelle verden.

Se min bogliste 2013 her
Se min bogliste 2012 her


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...