lørdag den 27. oktober 2012

Efterår her på matriklen

Mens sneen dalede i Nordjylland, havde vi det fineste vej her på matriklen, så det var om at komme ud og fotografere inden sne og slud nåede os.

Vi har et kæmpe kastanje træ, der hvert år producerer enorme mængder af kastanjer og blade. De har det så med at falde ned i spandevis - eller nærmere mange kilo vis. Vi har kørt - jeg ved ikke hvor mange kilo - på genbrugspladsen, men ork der bliver til mange flere ture ....



Sankthansurten står fint, og et par enkelte sommerblomster lever endnu.
Jeg elsker efterårsfarverne og nyder når solen titter frem.

Nu vil jeg slå numsen i sofaen, fortsætte min hjertestrikning og nyde en kande Kusmi Tea Ü

God lørdag :)

2 kommentarer:

Mia Folkmann sagde ...

Det lyder lidt vel rigeligt med alle de blade, men ellers elsker jeg kastanjetræer. Nå ja, egentlig elsker jeg jo alle træer og kan slet ikke få nok. Drømmer om en skovhave...;-)

Jeg er spændt på at se, hvad der kommer ud af dit lækre garn. Jeg holder meget af at strikke, men jeg er ikke specielt god til det, så det er mere for hyggens skyld.

Krearier sagde ...

Hej Mia
Vi elskede bestemt ikke træet i starten, for ejendomsmægleren havde lige glemt at fortælle, at træet skygger for solen hele sommeren fra omkring kl. 14.00. Det viste sig dog - på de varmeste dage - at være en fordel, så tanken om at fælde det blev skrinlagt igen ;-)

Nu er bladende og kastanjerne bare en del af efteråret, men gosh hvor havde det været lækkert, hvis det var SPISE kastanjer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...