lørdag den 19. januar 2013

Henrik Frederiksen: Kontaktpersonen


Henrik Frederiksen: Kontaktpersonen, 2012

Denne gang blev jeg viklet ind i begrebet ære, og æresdrab, hvor handlingen foregår i København.
Jeg har tidligere læst bøger, der går langt mere i dybden med de begreber, og derfor tilfører denne intet nyt.
Persongalleriet er broget, og det gør den okay interessant.
Bogen blev læst til ende, så hel skidt var den ikke, men det er helt sikket en bog jeg har glemt igen, når den er afleveret på biblio.

Bogen er ikke anmeldt på litteratursiden.dk som jeg normalt benytter, men her er hvad saxo.com skriver om selve handlingen:

To venner bor sammen i en forfalden herskabslejlighed på Frederiksberg Allé. Ejeren af lejligheden er kontaktperson for en pakistansk dreng, mens hans ven er en fordrukken præst, der lige er blevet skilt. Ingen af de to har særlig mange penge. Derfor beslutter ejeren at leje to værelser ud. Den pakistanske dreng fortæller det til sin kusine, og en dag dukker hun uanmeldt op for at leje de to værelser. Hun flytter ind, men det viser sig snart at blive stadig mere kompliceret. Hun er nemlig flygtet fra et tvangsægteskab, og familien er efter hende. Inden længe er de to venner hvirvlet ind i en voldsom forfølgelse, hvor de efter bedste evne forsøger at hjælpe den pakistanske pige - og måske sig selv.

Se min bogliste 2013 her
Se min bogliste 2012 her

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...